米赛亞的麦丽素

时间还有多久?

Still Alive - Jonathan Coulton、GLaDOS

See you tomorrow!


This was a triumph.

这是一个伟大的胜利。

I'm making a note here:

我要记下这一笔:

HUGE SUCCESS.

巨大的成功!

It's hard to overstate my satisfaction.

我的喜悦之情难以言表。

 

Aperture Science

光圈科技

We do what we must because we can.

我们做我们必须做的,因为我们可以做到。

For the good of all of us.

这是为我们所有人好。

Except the ones who are dead.

除了那些死去的家伙们。

 

But there's no sense crying over every mistake.

然而,没有必要为你犯下的错误一一懊恼。

You just keep on trying till you run out of cake.

你只需要不断尝试,直到你用尽蛋糕。

And the Science gets done.

科研已完成。

And you make a neat gun.

你拥有了一把洁白的枪。

For the people who are still alive.

为了那些仍然活着的人们。

 

I'm not even angry.

我甚至不生气。

I'm being so sincere right now.

我现在是如此得真诚。

Even though you broke my heart.

即使你曾伤了我的心。

And killed me.

并杀害了我。

And tore me to pieces.

将我撕成碎片。

And threw every piece into a fire.

并一一投入火中。

As they burned it hurt because I was so happy for you!

烈火燃烧,我感到受伤,因为我曾为你感到高兴!

 

Now these points of data make a beautiful line.

现在数据点绘制成美丽的线条。

And we're out of beta.

我们结束了测试。

We're releasing on time.

我们及时发布了。

So I'm GLaD. I got burned.

我是GLaD。我被焚烧。

Think of all the things we learned for the people who are still alive.

明白我们学会的一切都是为了仍然活着的人们。

 

Go ahead and leave me.

向前进,留下我。

I think I prefer to stay in side.

我想我还是愿意留在实验室里面。

Maybe you'll find someone else to help you.

也许你会找到其他人帮助你。

Maybe Black Mesa

也许正是黑山的战友。

THAT WAS A JOKE.

那是说笑。

HAHA, FAT CHANCE.

哈哈!一点机会都没有。

Anyway, this cake is great.

无论如何,这块蛋糕很棒。

It's so delicious and moist.

它是如此美味且润口。

 

Look at me still talking when there's Science to do.

瞧我,明明还有科研要做,却还在对你侃侃而谈。

When I look out there, it makes me GLaD I'm not you.

当我从实验室向外看的时候,我真庆幸我是GLaD而不是你。

I've experiments to run.

我还有实验要做。

There is research to be done.

还有研究要完成。

On the people who are still alive.

研究那些仍然活着的人们。

And believe me I am still alive.

相信我,我还活着。

I'm doing Science and I'm still alive.

我正做着科研,我还活着。

I feel FANTASTIC and I'm still alive.

我感觉好极了,我还活着。

While you're dying I'll be still alive.

在你垂死之时,我将仍然活着。

And when you're dead I will be still alive.

在你作古之后,我将仍然活着。

STILL ALIVE

仍然活着!

STILL ALIVE

仍然活着!


评论

© 米赛亞的麦丽素 | Powered by LOFTER